week 4 in Australie Van Cairns tot Mission Beach - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Laura Maanen - WaarBenJij.nu week 4 in Australie Van Cairns tot Mission Beach - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Laura Maanen - WaarBenJij.nu

week 4 in Australie Van Cairns tot Mission Beach

Blijf op de hoogte en volg Laura

17 November 2013 | Australië, Airlie Beach

Donderdag 7 november

Vandaag zijn we naar Kuranda geweest, een plaatsje wat bekend staat om er heen te gaan met de skyrail en terug te gaan met de trein. In Kuranda kom je veel toeristische winkeltjes tegen. Natuurlijk zijn wij backpackers hier gevoelig voor, dus bezweken we bij de eerste beste snoepwinkel die zelf kiwisnoepjes maakte. Het was heel interesant om te zien hoe snoepgoed eigenlijk gemaakt word.
Iris en ik zijn met de trein terug geweest, wat een rit was van twee uurtjes. Onderweg hadden we erg mooi uitzicht op de kloven en watervallen, en twee mensen uit Calafornia ontmoet.

Vrijdag 8 november

Vandaag waren we nog in Cairns gebleven om even bij de garage onze reparatiebrief op te halen, dat als bewijs kan dienen voor welke onderdelen in de auto zijn vervangen. Als we de auto over 6 maanden weer willen verkopen dan kan het als bewijs dienen dat we laatst nog naar de garage zijn geweest om onderdelen te vervangen.

Doordat het tentje onze trip van cape tribulation (Van boven tot Cairns) het hellaas niet had overleeft, waren we genoodzaakt om toch maar een nieuw tentje aan te schaffen. Dus gingen wij hierna naar de camping winkel. Pfoe wel moeilijk hoor om een tent te kiezen, en ook nog behoorlijk prijzig een grote tent (200 dollar). Gelukkig hebben we een mooie 4 tot 6 persoonstent voor 70 dollar op de kop kunnen tikken. Ook meteen maar twee luchtmatrassen aangeschaft zodat we nu met vier personen in de tent kunnen slapen.

In de avond zijn we vanuit Cairns vertrokken met een Nederlands meisje genaamd Judith. Zij moest ook richting Airlie beach, net als wij. Dus zijn we vrijdagavond met z'n drieeen vertrokken. Die nacht hebben we gekampeerd (voor het eerst in onze mooie grote tent) bij een boer die in Innisfail woonde. Hij runde een cafe, in een behoorlijk verlaten plek, Hier mochten we voor 1 drankje bij hem overnachten op het land. De tent bleek raampjes te hebben dus hebben we die nacht mooi sterren kunnen kijken vanuit ons bedje in de tent.

Zaterdag 9 november

Zijn we naar mission beach gereden. In mission beach mag je nog steeds niet zwemmen wegens krokkodillen gevaar, maar ze hebben gedeeltes waar je wel mag zwemmen. Dan hangen er grote netten in het water die alle dieren tegen houden. Op Mission beach hebben we heerlijk een dagje samen met Judith van de zon genoten en is het laatste wit op onze huid verdwenen. We hebben die avond overnacht bij het allermooiste hostel die we ooit zijn tegengekomen. Jackaroo is een hostel waar we gratis interet hadden, een lekker zwembad, een buiten bioscoop, hangmatten waardoor we naar de sterren konden kijken en een gratis wijnavond!
De sfeer die in Jackaroo heerst is erg fijn, hier hebben we veel leuke backpackers ontmoet. Eigenlijk is het zo makkelijk om mensen te ontmoeten, je gaat bij elkaar aan tafel zitten tijdens het avondeten en iedereen is welkom. Kieskeurig of raar bestaat hier niet.
In de avond hebben we heerlijk van de wijn genoten en van het heerlijke zwembad.

Zondag 10 november
We hebben besloten vandaag ook nog een dagje bij Jackaroo te blijven, om lekker te genieten. Vroeg in de ochtend hebben besloten een echte Nederlandse activiteit te ondernemen: Fietsen. Eigenlijk mountainbiken, want van oma-fietsen hebben ze hier nog niet van gehoord. Er zijn natuurlijk wel wat verschillen in het fietsen in Nederland of het fietsen in Australie. Hier moet je verplicht een helm op anders krijg je een bekeuring van 200 dollar van de politie, en ook het landschap is hier maar ietjes anders. Wat meer bergen enzo. Maargoed dat houd ons niet tegen, wij dapper op de mountainbike gestapt (wel erg bukkend fietsen zeg!) en letterlijk 5 minuten verderop een ijsjespauze ingelast om bij te komen van onze zware tocht. Nadat we ons ijsje op hadden waren we na 10 minuten bij het strand en hadden we het mountainbiken maar opgegeven. Ik begin eindelijk te begrijpen waarom we nooit een fietser in Australie zijn tegengekomen (wel heel makkelijk met autorijden en spiegelen).

  • 17 November 2013 - 11:38

    Annemijn:

    Hallo Laura,

    Fijn dat jullie het zo naar het zin hebben.
    Mama en ik hebben het hotel op google opgezocht en het ziet er
    fantastisch uit.
    Vooral het zwembad!!!
    Geweldig, ik wil daar ook wel logeren.

    Wat zijn jullie bruin.
    Als ik erbij ga staan dan ben ik super wit.

    Vorige week heeft de ortho mijn beugel verwijderd en nu heb ik alleen nog
    draadjes achter mijn tanden.
    Ik heb nu alleen nog een nacht beugel, als je daar mee praat, klinkt het heel anders ( heel gek )

    Gistermorgen ben ik naar badminton geweest.
    Daar heb ik 2 toernooitjes gespeeld en allebei gewonnen!!!
    1 tegen een niet zo goed meisje, daar heb ik van gewonnen.
    Het andere toernooi heb ik tegen een jongen gespeeld en die heb ik 21- 13 gewonnen.

    Dinsdag heb ik een biologie repetetie over zintuigen en moet ik het oog uit mijn hoofd kennen.

    Kusjes en knuffels !!!
    Annemijn en Pluis

  • 17 November 2013 - 19:49

    Hanneke Maat:

    Hoi Laura en Iris,

    Goed om te lezen dat jullie je nog steeds vermaken en als ik dat zo lees krijg ik zin in vakantie met veel zon! Het lijkt mij heerlijk daar.
    Helaas heb ik geen dagen meer dit jaar en moet ik het dus doen met jullie zonnige verslagen...
    Hier is alles goed, maar het weer is een stuk kouder dan bij jullie.
    We zijn nog volop aan het verbouwen en als je terugkomt is het huis compleet anders geworden.
    Geniet en wees voorzichtig.

    Groeten uit Emst van: Zipper, Brinta, Prima Donna, Kweenie, Streep, Rosa en Blanco en hun personeel.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Deze blog is Laura gestart toen zij in haar eentje op avontuur ging in Australie. Daarnaast staan er ook andere reisverhalen van haar. In de loop der tijd heeft Laura ook een zekere Jorick leren kennen waar zij nu de wereld mee rondreist! Wij wensen iedereen die een kijkje neemt op onze blog veel leesplezier toe! Groetjes, Laura en Jorick.

Actief sinds 13 Jan. 2013
Verslag gelezen: 242
Totaal aantal bezoekers 26923

Voorgaande reizen:

02 September 2019 - 08 April 2020

Azië

19 Juli 2016 - 02 Augustus 2016

Europatour

10 Oktober 2013 - 05 Mei 2014

Australië

Landen bezocht: