Bay Bey Melbourne ;-) - Reisverslag uit Camberwell, Australië van Laura Maanen - WaarBenJij.nu Bay Bey Melbourne ;-) - Reisverslag uit Camberwell, Australië van Laura Maanen - WaarBenJij.nu

Bay Bey Melbourne ;-)

Blijf op de hoogte en volg Laura

19 Juni 2014 | Australië, Camberwell

Hallo Hallootjes Nederlandse Kampioenen!

De Nederlandse Leeuw versloeg de Kangaroo met voetbal, ole olee olee!

Voor degene die het nog niet door hadden, ik ben ondertussen uit Melbourne vertrokken.

Ik heb via gumtree (vergelijkbaar met marktplaats) een advertensie geplaatst met een foto van mij en de auto. Twee jongens heb ik woensdag ontmoet. We hadden afgesproken om in een cafetje te bij een te komen. Dat was een beetje raar want behalve hun namen had ik geen idee hoe ze eruit zouden zien. Straks zien ze eruit als een vieze zwerver! En dan word de auto vies! Zei beiden wisten wel hoe ik eruit zag (via de advertensie). Maar krijg nou! Ik zie ineens wel een heel bekend gezicht tegenover het cafe staan. Hij ziet mij staan en aan zijn naam weet ik dat hij inderdaad degene is die mee wil gaan reizen. Maar hij heeft z'n bekend gezicht, waar ken ik hem toch van...

Dan verteld hij dat hij mijn foto herkende van gumtree, en dat hij daarom gereageerd had. Hij vraagt waar ik ben geweest en zodra ik de plaats Cairns opsom, schiet het ons beide te binnen. We hebben elkaar in de eerste week van Cairns ontmoet. Hij bleek op dezelfde kamer geslapen te hebben als ik, maar dat was al 7 maanden geleden. Grappig he? Daarom vind ik dat toeval eigenlijk niet meer bestaat.

De andere jongen was een Duitser, en al aan het reizen voor anderhalf jaar door allerlei landen. We hebben een biertje gedronken (bleh) en afgesproken dat ik hun zondag kom ophalen. Hartstikke leuk, nu nog dat meisje ontmoeten en dan heb ik de auto vol!

Hmm, dat meisje blijkt niet meer te reageren ondanks dat ze in het begin zo enthousiast met mij mee wou. Helaas pindakaas. (vertaal alsjeblieft helaas pindakaas nooit naar het Engels (Ah well, peanutbutter...) Niemand begrijpt dat.

Goed, ik moest alleen vrijdag de dertiende nog even doorkomen, mijn laatste werkdag.
Helaas was mijn lieve partner waarmee ik altijd hard mee kon blerren met de radio op mijn laatste werkdag ziek. Dus moest ik werken met mijn oude partner Sophie en iemand extra. In totaal met ze 3en. Als iemands partner ziek is betekend dit dat twee teams bijeengevoegd word en je het dubbele aantal huizen moet schoonmaken. Moesten we 7 huizen schoonmaken! Goed, ik blijf maar doorgaan over de hoeveelheid huizen, ik begrijp dat het saai begint te worden. M'n baas vond het jammer dat ik al weer weg ging, niet dat hij mijn naam wist hoor. Het blijft ten slotte een backpacker organisatie.

Die avond had ik een feestje gehouden voor Scott en Tammara, omdat we allemaal sinds die vrijdag vakantie hadden. Ik heb pannenkoeken gebakken voor ons allen. Ik miste alleen de Nederlandse stroop bij de pannenkoeken.

Zaterdag was de dag dat mijn lieve Nederlandse vriendinnetje Lisa vertrok (we hebben dezelfde auto als ik alleen in een andere kleur). Scott en Tamara hadden die avond voor mij gekookt. Samen met ijs en Chai (melkthee) voor een film gezeten en voor de laatste nacht in mijn tweepersoonsbed geslapen. Ik moet het tweepersoons bed gaan inruilen voor een twee persoons luchtmatras ;-)

En zondag begon de trip! Maar dat ga ik morgen beschrijven, daar ben ik nu te moe voor. Word vervolgd... Vele avonturen waardoor ik nu zo doodmoe hier lig.

  • 19 Juni 2014 - 14:33

    Joyce :

    Hai lieve schat,

    Wat ontzettend fijn om weer een reisverslag van je te lezen.
    Je plannen zien er goed uit en zeker met de personen waar je mee op stap gaat.
    Dat je iemand ontmoet hebt die je achteraf goed kent is zeker geen toeval en het heeft zo moeten zijn.
    Nu is je wagen weer volgeladen met prettige mensen, je tent en je luchtbed.
    Ik wens je een goede reis en nog heel veel plezier en tot het volgende verslag.

    Dikke knuf,
    van Joyce

  • 20 Juni 2014 - 09:57

    A.W. Van Maanen:

    Hoi schoonheid, even een kort berichtje. Sorry dat het bericht van gisteren nogal heftig was, maar ik kan je nu al meedelen dat ik goed vooruit ga. Dat ik van de dokter alles mag doen betekent dat ik weer voorzichtig verder ga met de bouw van nieuwe voliere ( zo nu en dan een uurtje , daarna twee uur rust.) Oma houd mij daar streng aan. In het ziekenhuis heb ik veel plezier gehad, ik lag op kamer met een oude baas die zeer beschaafd sprak, maar die het niet overal mee eens was en dat duidelijk liet merken. Samen met de zaalzuster hebben we vaak gelachen om zijn opmerkingen, want je kon hem niet serieus nemen. Uitdrukkingen van hem waren: ZUSTER WAT DOET U HIER, IK HEB U NIET GEROEPEN............. GAAT U ALSTUBLIEFT WEG WANT U VERVEELT MIJ. Nooit geweten dat een ziekenhuisopname ook gezellige kanten heeft, maar ik hoop het niet te herhalen. Wij gaan nu aan de koffie en wensen je een heel voorspoedige reis en kijken nu al weer uit naar je volgende verslag, Groetjes van Oma en Opa XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Deze blog is Laura gestart toen zij in haar eentje op avontuur ging in Australie. Daarnaast staan er ook andere reisverhalen van haar. In de loop der tijd heeft Laura ook een zekere Jorick leren kennen waar zij nu de wereld mee rondreist! Wij wensen iedereen die een kijkje neemt op onze blog veel leesplezier toe! Groetjes, Laura en Jorick.

Actief sinds 13 Jan. 2013
Verslag gelezen: 290
Totaal aantal bezoekers 26906

Voorgaande reizen:

02 September 2019 - 08 April 2020

Azië

19 Juli 2016 - 02 Augustus 2016

Europatour

10 Oktober 2013 - 05 Mei 2014

Australië

Landen bezocht: