Aankomst Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Laura Maanen - WaarBenJij.nu Aankomst Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Laura Maanen - WaarBenJij.nu

Aankomst Sydney

Blijf op de hoogte en volg Laura

14 Oktober 2013 | Australië, Sydney

Hallo blanke Nederlanders!!!! Hier even een berichtje van de andere kant van de wereld :)

Donderdag 10 oktober om 14:15 zijn we in het vliegtuig van Amsterdam naar Bangkok gestapt. De controle bij de douane was erg streng, we werden persoonlijk gescant in een grote cabine en zelf zandkorrels aan je schoen werd niet geacht. Het eerste meisje van de backpackgroep had al afgehaakt voordat ze zelfs in het vliegtuig zat. Zonde van die 2000 euro voor een ticket naar Australie...

De vliegrit van 12 uur vloog verbazingwekkend snel voorbij. Allemaal Chinezen in het vliegtuig en we werden ook bediend door mensen van Chinese afkomst. We aten hierdoor om 16:00 al ons avondeten en werden geacht om hierna te gaan slapen. Om 18:00 Nederlandse tijd was het al donker buiten en vlogen we over Turkije. Heel apart dat we werden gewekt voor een ontbijt om 00:00 Nederlandse tijd toen we over India vlogen. Het ontbijt bestond zelfs uit warme rijst... De zon kwam om 1:00 Nederlandse tijd op waardoor we de nacht in het zonlicht doorbrachten.

We kwamen zaterdag om 11:00 locale tijd in Bangkok aan en hadden we een uurtje op het vliegveld, niet lang om je benen even te strekken. Toen hadden we een vliegrit van 3,5 uur naar Taipee waar we een dagkamer hadden van ongeveer 6 uurtjes. Omdat het licht was in Taipee was het moeilijk om even te slapen in taipee op onze kamer.

Om 23:00 locale tijd in Taipee vertrok het vliegtuig weer waardoor we weer 9 uur vlogen voordat we dan eindelijk in de ochtend om 11:00 locale tijd in Sydney aankwamen. De hele vliegreis heb ik hellaas geen oog dicht kunnen doen door onder andere schreeuwende kindertjes, rare voedseltijden en de komst van de zon terwijl het in Nederland op dat moment snachts hoorde te zijn.

Verder was het ONTZETTEND COOL om te landen in Sydney, het vliegtuig vloog zo ontzettend laag over de zee, je kon zelfs alle personen op de bootjes tellen die aan het zeilen waren vanuit het vliegtuig.

Na nog een laatste paspoortcontrolle kwamen we verschrikkelijk duf uit het vliegtuig en werden we opgewacht door de backpackersorganisatie en een grote spandoek. We zijn die dag naar het hostel gereden, en we hadden stiekem gehoopt om even heeeeeel goed bij te slapen. Het is natuurlijk alleen niet verstandig om te gaan slapen terwijl het 11:00 locale tijd in Sydney is (2:00 snachts nederlandse tijd). We hebben de harbourbridge in Sydney uitgebreid kunnen fotograveren en zijn toen met de Ferry naar Manly gevaren. Sommige backpackers gingen zelfs die avond nog uit in Manly. Dit heb ik maar even afgezegd aangezien ik het bedje zo ontzettend gemist hebt. Iris en ik hebben een tweepersoons hostelkamer gekregen, wat wel erg fijn is om even bij te slapen. Er slapen verder geen andere personen op onze kamer.

Zondag hebben we verder kennisgemaakt met heleboel verschillende backpackers, het viel me op dat de meeste zeer weinig geld hebben en eigenlijk meteen aan het werk moeten. Weinig mensen wisten precies wat zij wouden doen. We hebben samen gebbq en kangaroohamburgers gegeten. Die avond zijn we lekker uitgegaan en veel Australische mensen al ontmoet. De organisatie houd ons lekker bezig overdag en dat is maar goed ook anders heb je echt de neiging om in slaap te vallen. Van een jatlag is zeker te spreken op dit moment.

Vandaag zijn we naar de bank gegaan om onze Australische bankpas op te vragen zodat we niet te maken hebben met de wisselkoerzen. Ook zijn we in de weer geweest voor ons ziekenfondskaartje voor Australie. Straks gaan we lekker met de gehele groep Mexicaans eten (ahum jaja en dat in Australie). Morgen er vroeg uit voor de Blue Mauntains.

Tot snel famillie en vrienden,

Hoop binnenkort wat leuke verhalen te vertellen!!!
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx Laura

• 14 Oktober 2013 - 09:20

Iris:

Hee , "vind ik leuk" mooi dat het allemaal goed is gegaan :D mis jullie al wel een beetje hoor :P. Maar veel plezier nog xxx iris

• 14 Oktober 2013 - 10:33

Ellen:

Hey Lau!

Klinkt leuk zeg, maar ook vermoeiend met die jetlag;) Ik heb zaterdag kangaroebiefstuk gegeten en daarbij even aan je gedacht haha.

Hoe is het weer daar? Ziet er in ieder geval lekkerder uit dan hier (regen, regen en nog meer regen).

Veel plezier!
    Liefs, El

• 14 Oktober 2013 - 11:20

Joyce Pistoor:

Wat heb je al een uitgebreid verslag gemaakt !!
    Fijn om te lezen dat het zo goed gaat.
    Geniet van alles dat je om je heen meemaakt en
    tot het volgende verslag.
    veel liefs,
    Joyce

• 14 Oktober 2013 - 13:08

Elonka Oudbier:

Laura, fijn om je verslag te lezen.
    Doe eerst maar even een paar dagen rustig aan, jullie hebben nog wel even de tijd.
    Kijk goed om je heen en geniet van alles wat je mee maakt!
    Lieve groetjes uit Loenen

• 14 Oktober 2013 - 17:19

Bernard:

Hoi Laura,
    Heel erg leuk om je uitgebreide verslag te lezen. We zijn nu alweer benieuwd naar het volgende verslag over wat je inmiddels al zult hebben meegemaakt en gezien.

Klopt het dat het bij jullie nu zomer is of wordt?

Groetjes,
    Bernard en Claudia

• 15 Oktober 2013 - 15:21

Hanneke:

Hoi Laura,

Fijn om te weten dat jullie goed aangekomen zijn. Bedankt voor het gezellige verslag en de prachtige foto's. We blijven graag op de hoogte van jullie avonturen.

Heel veel plezier,
    Lourens en Hanneke

• 16 Oktober 2013 - 16:40

Opa En Oma Van Maanen:

Hallo Laura,

Hoe gaat het met je?
    Wij zijn heel nieuwsgierig hoe het je vergaat in Australie.

Veel liefs en een dikke kus!

Opa en Oma

• 18 Oktober 2013 - 18:20

Emma En Bonny :

Dag Laura!

Tijdens het avondeten uitgebreid je eerste verslag gelezen! Super leuk!!